dawniej XL-ka.pl
Kliknij po więcej produktów.
Nie znaleziono produktów.
Przeszukaj blog

Sklep XL-ka.pl - początek w Inkubatorach, dziś własny biznes

Wysłano na2014-07-21
Ulubione0

Minął już ponad rok i trzy miesiące od kiedy w Łodzi powstał pomysł na sklep z modą w dużym rozmiarze XL-ka.pl. Biznes internetowy związany z odzieżą jest ryzykownym kawałkiem chleba, dlatego markę postanowiliśmy rozwijać początkowo w ramach fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, nie zakładając tym samym własnej firmy. Dzięki temu na początku mogliśmy skorzystać z fachowej opieki prawników, którzy pomogli nam stworzyć regulamin sklepu i rozwiązać nurtujące nas pytania natury prawnej. W AIP mieliśmy do dyspozycji również darmową pomoc księgowej. Trzeba przyznać, że ilość formalności związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa zaskoczyła nas. Prowadzenie firmy to nie tylko przyjemny kontakt z klientem oraz marketing, ale także konieczność comiesięcznych rozliczeń i pilnowania budżetu, tak, aby firma rozwijała się w szybkim tempie, nie generując początkowo zbyt wielkich kosztów.

Minął już ponad rok i trzy miesiące od kiedy w Łodzi powstał pomysł na sklep z modą w dużym rozmiarze XL-ka.pl.  Biznes internetowy związany z odzieżą jest ryzykownym kawałkiem chleba, dlatego markę postanowiliśmy rozwijać początkowo w ramach fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, nie zakładając tym samym własnej firmy. Dzięki temu na początku mogliśmy skorzystać z fachowej opieki prawników, którzy pomogli nam stworzyć regulamin sklepu i rozwiązać nurtujące nas pytania natury prawnej. W AIP mieliśmy do dyspozycji również darmową pomoc księgowej. Trzeba przyznać, że ilość formalności związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa zaskoczyła nas. Prowadzenie firmy to nie tylko przyjemny kontakt z klientem oraz marketing, ale także konieczność comiesięcznych rozliczeń i pilnowania budżetu, tak, aby firma rozwijała się w szybkim tempie, nie generując  początkowo zbyt wielkich kosztów.

timthumb

Dużym wsparciem były dla nas klientki, które od początku pozytywnie reagowały na komunikaty XL-ki - hasło "nie ważne jaki rozmiar nosisz, ale jak go nosisz" na kilka miesięcy stało się naszym sztandarowym powiedzeniem, a także widniało na pierwszej stronie sklepu. W szybkim tempie przybywało również fanek na naszym facebooku, a my dzięki ożywionym dyskusjom w social media  mogliśmy lepiej poznać ich potrzeby.

Choć minął rok i niedawno rozstaliśmy się z fundacją AIP, a obecnie prowadzimy własną działalność sklep nadal jest w fazie rozwoju. Dużo pracy wymaga jeszcze witryna internetowa - ciągle staramy się, aby zakupy pod adresem www.xl-ka.pl były jak najbardziej intuicyjne i przyjazne. Prosty przykład: dla klientek, dla których dobór odzieży w odpowiednim rozmiarze jest szczególnym problemem przygotowaliśmy między innymi "przewodnik po wyborze rozmiaru" - od czasu jego publikacji ilość zapytań dotyczących sposobu korzystania ze sklepu oraz składania zamówień znacznie zmalała. Szykujemy więcej takich niespodzianek.

Choć wiele osób wątpiło w sukces sklepu XL-ka.pl my rozwijamy się  i wciąż realizujemy coraz ciekawsze pomysły uzyskując duże wyrazy uznania i wsparcia od kobiet noszących rozmiary XL oraz XXL. W branży mody plus size czujemy się już rozpoznawalną marką i ciągle mamy apetyt na więcej!

Zostaw komentarz
Odpowiedz
Zaloguj się aby dodać komentarz.
Do góry

Menu

Utwórz darmowe konto aby zapisać w ulubionych.

Zarejestruj